Pogotowie elektryczne – co warto wiedzieć ?

Awaria systemu elektrycznego może mieć miejsce w każdym czasie, w budynkach o różnym przeznaczeniu. Bardzo ważna jest szybka reakcja oraz podjęcie kroków, które pozwolą zredukować do minimum czas pozostawania bez dostępu do prądu. Wtedy też z pomocą przychodzi pogotowie elektryczne. Co warto o nim wiedzieć? Czym się charakteryzuje?

Jakie są główne zadania pogotowia elektrycznego?

Pogotowie elektryczne świadczy usługi zarówno na rzecz osób fizycznych, jak i podmiotów prywatnych czy instytucji publicznych. Najogólniej można powiedzieć, że angażuje się we wszelkie zadania, w których potrzebna jest pomoc profesjonalnego elektryka. Najczęściej pogotowie wzywane jest w sytuacji nagłej awarii instalacji elektrycznej. Ta może mieć miejsce w każdym czasie, także poza standardowymi godzinami pracy fachowców. Na pomoc pogotowia elektrycznego można liczyć przez 365 dni w roku, a więc również w święta czy dni ustawowo wolne od pracy. Specjaliście zajmują się wymianą gniazdek elektrycznych, wyłącznika różnicowo-prądowego czy bezpieczników topikowych. Naprawiają instalację oświetleniową, tablicę licznikową oraz w razie potrzeby reagują w przypadku przewierconych przewodów w ścianie. Zakres świadczonych usług jest więc dosyć szeroki, w zależności od konkretnego przypadku i problemu, jaki trzeba rozwiązać. Brak prądu to widoczny dla użytkownika lokalu skutek awarii instalacji, natomiast elektryk musi znaleźć jego przyczynę. 

Awaria prądu
Pogotowie elektryczne awaria

Jak pracuje pogotowie elektryczne?

Specjalistów pracujących w pogotowiu elektrycznym można wezwać w każdym momencie – najczęściej z ich usług korzystamy w przypadku nagłej awarii, która uniemożliwia pobór energii. Chcąc skorzystać z ich usług, należy przede wszystkim znaleźć firmę, która oferuje naprawy 24 godziny na dobę. W tym celu wystarczy wpisać w wyszukiwarkę internetową frazę elektryk Wrocław – pogotowie elektryczne. Następnie należy zadzwonić pod wskazany numer, odbywając rozmowę z konsultantem. Ten poinformuje nas, kiedy specjaliści będą w stanie pojawić się na miejscu. Ustali jednocześnie powagę oraz stopień trudności zlecenia. Najczęściej pogotowie elektryczne podejmuje się naprawy awarii w ciągu 2-3 godzin od zgłoszenia, choć wiele zależy od ilości zgłoszeń w danym okresie. Po zakończeniu prac klient otrzymuje niezbędną dokumentację oraz paragon, natomiast właścicielom firm wystawiana jest faktura VAT. 

Kto pracuje w pogotowiu elektrycznym?

Pogotowie elektryczne to wyspecjalizowana firma, która zatrudnia wyłącznie profesjonalistów z odpowiednim przygotowaniem merytorycznym oraz doświadczeniem zawodowym. Klienci mają więc pewność, że zlecone prace zostaną wykonane zgodnie ze wszelkimi standardami, rzutującymi przede wszystkim na bezpieczeństwo. Każdy elektryk stale podnosi posiadane kompetencje zawodowe, mając na uwadze rozwój technologii. Specjaliści są w stanie w krótkim czasie znaleźć przyczynę awarii i naprawić ją. Warto jednocześnie pamiętać, że przeprowadzenie pewnego rodzaju prac może wymagać nieco więcej czasu – dobry elektryk zawsze kieruje się jakością wykonywanych usług, tak aby nie zachodziła konieczność ponownego wezwania specjalisty. 

Pogotowie elektryczne
Pogotowie elektryczne

W jakich sytuacjach warto wezwać pogotowie elektryczne?

Z usług pogotowia elektrycznego mogą skorzystać zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy czy zarządzający jednostkami publicznymi. Brak prądu związany jest nie tylko z niemożnością korzystania z wielu sprzętów, lecz w pewnych przypadkach może stanowić poważne zagrożenie dla ciągłości pracy, zdrowia, a nawet życia – zwłaszcza w przypadku szpitali i innych podmiotów leczniczych. Próba naprawy instalacji elektrycznej we własnym zakresie może skończyć się niepowodzeniem, a dodatkowo narazić na niebezpieczeństwo, dlatego też w każdym przypadku lepiej zaufać specjalistom. Pogotowie elektryczne świadczy również innego rodzaju usługi, takie jak chociażby pomiary instalacji elektrycznej czy odbiór instalacji elektrycznej, których wykonanie można w pewien sposób zaplanować. Zawsze więc warto skontaktować się z przedstawicielem firmy, nakreślając swój problem.